Звіт Ради врядування за 2014-2015 н.р.
14.02.2018Звіт про роботу учнівського самоврядування
протягом 2014-2015 н.р.
На виконання Конституції України (ст. 36, 37, 52), Закону «Про позашкільну освіту» (2002р.), листа МОН «Про розвиток органів учнівського врядування» (від 07.12.2009 № 1/9-850), листа МОН «Про перспективи розвитку органів учнівського самоврядування в умовах динамічних суспільних змін» (від 08.12.2010 N1/9-892), листа МОН №1/9-742 від 12.10.2012 «Про підсумки проведення збору лідерів учнівського самоврядування», Закону «Про освіту» (1999р.), Статуту шкільного врядування, річного плану школи у 2014-2015 н.р. педагогічний колектив школи продовжив роботу з учнівським самоврядуванням «Сяйво», яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності дитини, передбачали формування цінностей і ставлень особистості до себе і людей, суспільства і держави, природи і здоров'я, праці та мистецтва.
Учнівське самоврядування – це творча співпраця учнів та педагогів, спосіб виявлення організаторських та виконавських можливостей учнів у різних видах діяльності, спілкування та відносин. Це один із методів формування в колективі громадської думки та вироблення управлінських навичок, умінь та якостей.
Протягом 2014-2015 н.р. проводилися засідання Ради учнівського врядування, на яких проходило навчання лідерів класів, їх спілкування, що сприяло підвищенню соціальної активності, вихованню духовності та культури, розвитку демократичних форм взаємодії учасників навчально-виховного процесу, зокрема тренінги «Психологія лідера», «Я - особистість». Радою учнівського врядування було визначено найбільш ефективні форми роботи: ігри, просвітницькі тренінги, «круглі столи», форуми, майстер-класи, тематичні діалоги, конкурси малюнків та фотовернісажі. Найдієвішою у школі залишається експрес-інформація («Знає будь - яка дитина йти не можна де машина» » (8-11 кл.), «Інтернет - тобі не друг», «День пам’яті та примирення» (1-11 кл.), «Права та обов’язки дітей в мережі Інтернет» (5-11 кл.), «День пам’яті Героїв Крут» (1-11 кл.), «Ми пам’ятаємо… » (1-11 кл.), «День пам’яті жертв депортації кримських татар» (1-11 кл.), «Афганський лабіринт» (1-11 кл.), «Вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні» (1-11 кл.), «Україна Єдина» (1-11 кл.), «Знай свої права» (1-11 кл.), «Чорнобильська трагедії» (1-11 кл.), «Дні Європи в Україні» (1-11 кл.), «Геть з дороги, паління!» (5-11 кл.). Усі форми і методи роботи спрямовані на формування світогляду, моральних цінностей, утвердження патріотизму та духовності юного покоління.
З метою виховання естетичного сприйняття навколишнього світу, залучення школярів до роботи з природними матеріалами та прищеплення любові до мистецтва Радою було ініційовано проведення низки заходів: загальношкільна виставка-армарок поробок на допомогу воїну АТО «Місто веселих майстрів» (5-11 кл.), «Виставка паперових скультур» (5-11кл.), участь в Всеукраїнському фестивалі Св. Миколая «Ялинкова іграшка»(1-11 кл.), малюнки «Різдвяні листівки помчали на схід», «Листівки жінкам лікарям, волонтеркам, матерям солдат» до Дня весни, волонтерська благодійна акція «Хай твоє серце б'ється» (1-11 кл.), «Дарую валентинку» (8-11 кл.) до Дня закоханих, Всеукраїнський фестиваль писанок «Писанка» (5-10 кл.), мистецька акція «Мій Шевченко», конкурс дитячої та юнацької творчості «Обери чисте майбутнє» (8-11 кл.), міський конкур «Київ — місто моє, мені в ньому жити, мені його створювати» (8-11 кл.).
Новинкою у школі у 2014-2015 н.р. стали дні інтеграції. Такі тематичні дні суттєво поліпшили знання учнів в різних сферах знань, породили жагу до саморозвитку, сформували естетичну свідомість учнів, розвинули моральні, культурні цінності дітей.
У 2014-2015 н.р. актуальним було патріотичне виховання учнів, формування громадянських обов’язків.
З цією метою виготовили святкові листівки ветеранам і мешканцям мікрорайону з нагоди 71-річчя визволення Києва та 70-річчя Великої Перемоги, провели загальношкільну акцію «Мак – символ пам’яті». Лідери 7-9 класів брали участь у районному флеш-мобі, що проходила у парку «Відрадний».
До Дня Соборності України Рада врядування під гаслом «В єдності наша сила» 22 січня провела конкурс читців «З Україною у серці» для учнів 3-6 класів, учні виявили високу творчу активність під час декламування власних віршів та поезій відомих авторів.
За допомогою Ради врядування шкільна громада взяла участь у благодійних акціях: матеріальна допомога бійцю АТО О.Замірко, листівка солдату, акція чобіток до Дня Св. Миколая, книжка дитині з АТО, волонтерська акція до Дня пам’яті та примирення.
Під час Всесвітньої кампанії «16 днів проти насильства» лідери класів під керівництвом Ради врядування підготували усний журнал «Стандарти Конвенції ООН про права дитини» (9-11 кл.), виставку стіннівок «Не допусти над собою насилля ВІЛ/СНІДу» (8-11 кл.), правознавчу театралізацію для початківців «Права дітей», провели акцію «За кожне життя разом» (5-11 кл.).
У рамках тижня профілактики шкідливих звичок «Від А до Я» Радою було підготовлено театральну виставу «Бути здоровим - це модно», «Суд над цигаркою», виставки панно «Коли я щасливий коли…» (4-7 кл.), плакатів соціальної реклами «Молодь за здоровий спосіб життя» (8-11 кл.), спрямованих на виховання та розвиток здорового способу життя, убезпечення учнів від можливих захворювань.
З метою активізації роботи з пропаганди здорового способу життя серед учнівської молоді були проведені до Всесвітнього дня здоров’я конкурс «Танцювальний портал - 2» (5-10 кл.), презентація файлів із класного портфоліо «Світ моїх спортивних захоплень» (1-11 кл.)
Традиційний «Всеукраїнський тиждень права» відбувся в межах шкільної декади правових знань (01-12 грудня 2014 року). У його рамках відбувся фестиваль правознавчих казок для учні 5-7 класів. Під час його проведення діти не тільки висловили думку з приводу свої прав, але не забули й про обов’язки. Також учні 5-11 класів намалювали плакати «Знай свої права».
Завдяки ініціативі лідера учнівського врядування, активності Ради врядування колектив школи брав активну участь у районних та міських виховних заходах. Так, в районному конкурсі читців поезії Шевченка посіла ІІ місце Скарлат Юлія, переможцями районного етапу Київського фестивалю веселих і кмітливих юних пожежних імені Л.П.Телятнікова стала команда «Спалах» (10-Б) (ІІ місце), у І етапі ІV Міської профорієнтаційної гри «Мистецька фортеця» команда «Мафія» перемогла в номінації «Джерело орфоепії», призерами серії інтелектуальних ігор «За сімома печатками» є семикласники (диплом І ступеня), команда «Ми - інші» (10-А) здобула перемогу в районному конкурсі-огляді юних інспекторів дорожнього руху та була запрошена для участі у міському етапі (7 місце), у районному етапі ХІІ Міського конкурсу імені Дмитра Білоуса «Поетична весна. Чари барвінкові» Анастасія Орленко (9-А кл.) посіла І місце, Полтавцев Микита, учень 11-А класу, отримав І місцем на районному етапі ХІІІ Міського фестивалю авторської пісні серед учнів загальноосвітніх шкіл, команда школи зпосіла ІІ місцем на районному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») та ІІ місце на районному етапі конкурсу «Київський вальс-2015», у конкурсі «Обери чисте майбутнє» були відзначені КМДА роботи таких учнів нашої школи: Кугітко Марія (10-А кл.) - ІІ місце, Арентова Марія (8-В кл.) - ІІІ місце, Смаль Артем (8-В кл.) – заохочення.
Насиченим та змістовним був цього навчального року День учнівського врядування (5 грудня 2015 року), який дозволив залучити до активної діяльності багатьох учнів і сприяв формуванню здатності до самореалізації, самоорганізації. Учнівська адміністрація контролювала навчально-виховний процес: перевірила зовнішній вигляд учнів, здійснила фотозйомку ведення учнями уроків, організувала виставку колажів-презентацій класів «Мої права». Ще 5 грудня 2014 року напередодні Дня Збройних сил України серед старшокласників було проведено конкурс «Нащадки славетних лицарів». Усі виступи конкурсантів були цікавими, змістовними, учасники продемонстрували володіння сценічною культурою, акторською майстерністю, виявили декламаторські здібності та горде право називатися захисником Батьківщини. Лицарем школи-2014 став учень 11-А класу Іваненко Даніїл.
Самоврядування – один із головних принципів діяльності учнівської спільноти. Суть його полягає у реальній участі дітей в управлінні класу, школи. Досвід багатьох років доводить, що саме учнівське самоврядування – це не лише самостійне вирішення різноманітних питань, а й самостійне виконання, проведення, планування численних заходів, відповідальність за які несуть самі лідери – учні. Суттєвими рисами, якими наділені справжні лідери, є гнучкість, активність, ініціатива, дисципліна, добровільність, креативність, вихованість. Наш час потребує лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, генерувати нові ідеї та приймати нестандартні рішення. Ось чому головне завдання школи – знайти і підтримати учнівську молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у громадському житті. Самоврядування школярів – необхідний компонент змісту сучасного виховання особи.
Учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує прав всіх учасників колективу, сприяє формування в них громадянськості, організаторських здібностей, допомагає педагогічному колективу в проведенні найрізноманітніших заходів, а також виступає ініціатором проведення саме цих заходів.